ponedeljek, januar 10, 2005

Ob ciganski glasbi ne ostaneš ravnodušen

Danes nas je Večer razveselil z polstranskim člankom o skupini Langa.


Langa na enem od svojih nastopov

V romskem jeziku pomeni Langa plamen in Mišo Kontrec, najmlajši član te prve slovenske ciganske etno skupine pravi, da so prav takšni kot plamen. Da so kot plamen, pa povedo tudi njihove rdeče srajce, zaščitni znak petih glasbenikov. Brata Kontrec, 24-letni Mišo in dobrih deset let starejši Jože, ter Štefan Hrvat prihajajo iz romskih vrst, Marjan Ornik in Vasko Atanasovski pa sta pridružena člana, ki prav tako kot prvi trije čutita in razumeta cigansko glasbo. Kontrabas, violina, harmonika, kitara in sopransaksofon ustvarjajo glasbo, ki prihaja iz duše in iz srca. Nihče, ki jih sliši, ne ostane ravnodušen. Če bi, potem to pač ne bi bila ciganska glasba.

Skupina obstaja od leta 1997. Z glasbo se je pri Kontrečevih začel ukvarjati Jože in potem v to vpeljal še brata Miša. Najprej sta bila duo in sta nastopala na porokah, nato pa se je skupina širila. Če so hoteli nastopati tudi na koncertih, so potrebovali širšo zasedbo. Pridružil se je Mariborčan, kitarist Marjan Ornik, in v skupino pripeljal še Vaska Atanasovskega.

"Smo ciganska etno skupina," pravi Mišo Kontrec. "Jaz nikoli ne rečem romska, to se mi zdi tako umetno. Cigan sem in glasba, ki jo igram, je ciganska. Za druge sicer uporabljam ime Rom, ker ne vem, kako bi reagirali, meni pa je ljubše tako. In ponosen sem na to. Naj me grdo gledajo ali s prstom kažejo name, če bom kradel in lagal, lahko me obsodijo, če bi koga posilil ali ubil, prav nobene pravice pa me nimajo grdo gledati in obsoja, ker sem Cigan. Za to nisem sam kriv in nič drugačen nisem od drugih. Pod kožo smo vsi krvavi," pravi Mišo.

Tu je povezava do Večera, kjer si lahko ogledate članek v (PDF) obliki. Tu pa je link do online verzije članka s komentarji bralcev. Link